Néhány gondolat gyermeke második otthonáról, arról a iskoláról, és az ott folyó munkáról ahol leendő tanítványunk a nap huszonnégy órájából nagyon sokat tartózkodik.
Már az óvodában elkezdjük kisdiákjaink megismerését azért, hogy felkészülten várjuk az első tanítási napon, hogy a szülőknek igazi társai lehessünk gyermekük nevelésében. Hangsúlyozom, társai. Nem helyettesíthetjük a szülőt, mint ahogy a szülő sem minket pedagógusokat.
De a célunk közös!
Gyermekének – ahogy az iskolába lép – gyermekünknek a legjobb nevelést – tanítást – tanulást és ennek korszerű eszközeit, módszereit, környezetét biztosítani.
Az alsó tagozat – az első négy iskolai év – meghatározó lesz a leendő kisiskolás további haladását illetően. Az eredmény – az együttműködés eredménye Öntől, Önöktől és a tanító néniktől függ elsősorban.
Mi azt gondoljuk az iskolai nevelő – oktató munkáról:
- hogy minden gyermek saját fejlődési ütemének megfelelően juthat el képességei maximumához,
- tiszteljük a lassabban haladókat, segítséget kínálva nekik,
- utat nyitunk a tehetségeseknek is,
- ennek megfelelően meg kell találnunk azokat a velük született adottságokat, bennük rejlő „lehetőségeket” melyekre építhetünk,
- érdeklődő, egymást elfogadó, a közösségben dolgozni tudó, annak szabályait tisztelő értékek közvetítése a célunk,
- mindenki hibázhat, tévedhet, téveszthet, senki sem tökéletes,
- de a hibákat javítani kell,
- nem szívesen büntetünk, az értékeket hangsúlyozva javítjuk a hibákat.
Ez a fajta pedagógia csökkenti az iskolai kudarcot, ugyanakkor sikerhez juttatja a gyerekeket. Többek között ezért járnak szívesen hozzánk tanulóink. Remélem az Ön gyermekével is sikerül idáig eljutnunk.
Az elmúlt évek alatt jelentős fejlődésen ment, megy keresztül iskolánk. A hazai és európai uniós pályázatoknak köszönhetően számos képzésen vett részt a tantestület, ezeknek a pályázatoknak köszönhetően több millió forintért tudtuk fejleszteni az iskola informatikai rendszerét, taneszközeit, bútorzatát. a tanítás környezetét, tantermeinket.
Az eltelt évek alatt sok intézményt látogattunk meg, az ország különböző pontjain, mert hisszük hogy a más iskolákban tanító kollégáink pedagógiai gyakorlatának megismeréséből, az így kialakult szakmai kapcsolatokból sokat tanulhatunk. Megismerkedtünk újszerű pedagógiai technikákkal, módszertani eljárásokkal.
Iskolánk:
- előminősített referenciaintézmény (Ld, pályázatok link),
- jó gyakorlatok gazdája (Ld. Dokumentumok – pedagógiai program 28. old. projektek)
- mentoriskolai cím bírtokosa. (Ld, pályázatok link).
A bogyiszlói iskola tanárai, tanítói által készített programokra az elmúlt évek alatt közel ezer pedagógus, oktatási szakember volt kíváncsi. Eljöttek hozzánk, tanulmányozták társaim és a gyerekek közös, újszerű tevékenységeit. Több iskola megvásárolta és tanítja ezeket a kidolgozott programokat, ebből a bevételből építettük fel az iskola külső auláját, szimbolizálva ezzel a közös munka értékét.
Tanártársaimmal együtt hiszem:
- hogy minden tanítványunk így az Ön gyermeke is tehetséges valamiben,
- hisszük, hogy ezt a több-kevesebb lehetőséget felismerjük, fejleszteni tudjuk,
- hisszük, hogy olyan alapot kapnak az idejáró gyerekek, melyre ki-ki képességei, akarata, lehetősége szerint építhet, továbbtanulhat, majd munkát végezhet
Ez a mi pedagógiai hitvallásunk!
Tanártársaim nevében is;
Boda Zoltán
intézményvezető